Fighting EX Layer: Arika se pronuncia sobre o Cross plataform

Fighting EX Layer é um jogo descendente da franquia Street Fighter EX, sendo considerado hoje em dia como seu sucessor espiritual, é um game feito pela Arika, e traz novos personagens assim como alguns queridinhos dos fãs que já apareceram em SF EX/EX2.

O jogo foi lançado dia 28/06 para PS4 e será distribuído na Steam também, o que já fez os fãs começarem a questionar se terá Cross Plataform, antes de mais nada a Arika publicou a seguinte nota em seu Facebook:

About the Steam Version

While the sales of the PS4 version weren’t the best, it was thanks to everyone’s support that we were able to release two additional characters at no extra charge. We truly thank you.

As we promised in our original plan, we would like to begin working on a Steam version. However, since we do not have a Season Pass or DLC, we do not have enough Development Funds. Therefore, we are facing a dilemma where we cannot work on the Steam version and the newest Update at the same time. In addition, we are also developing the Arcade version right now.

So, after taking everything into consideration, we decided to prioritize working on the Steam version. The main reason is that the arcade board used by Taito runs the same OS as Steam.

We have decided to develop this as Version 1.1.1 (the current PS4 version is 1.1.0). We did not plan on adding any balance changes.

However, the other day Nishitani-san said that he wished to change some of the Gougi decks, which if we decide to do, would lead to the Arcade and Steam versions being 1.1.1 while the PS4 version remains 1.1.0, which means there would be a difference between platforms.

We fully understand that this would not make the PS4 users happy. So, we decided to push ourselves are update the PS4 version to 1.1.1 as well.

Right now, the Development Team is putting everything they have into releasing the same version over 3 different platforms. There may end up being some slight differences between the versions, but we ask for your understanding.

Also, please understand that the reality that the development of any potential updates or new content is based on the sales of these upcoming versions.

When the release day is decided, we will make a formal announcement.

We will be providing a small number of Steam Beta Keys to help with promotion and testing of the network. We will take full responsibility for these actions. There may also be cases where we have people playing in official exhibitions before the game is released to the public. We humbly ask for your understanding.

About Cross-Play

We are terribly sorry, but this impossible with our company’s assets. We do not have the funding to prepare an Entry Server, Matching Server, and Relay Server around the entire world. It’s impossible to do without having a game that’s a huge hit worldwide as well as plenty of DLC items to cover the funds. We apologize for our lack of ability.

Onde diz que, as vendas de PS4 não estão tão boas quanto achavam que poderia estar, mas graças aos fã eles conseguiram já incluir 2 personagens para DLC totalmente gratuitos.

E por isso já trabalham em uma versão para PC e uma para Arcade, devido o custo, e seu time mais enxuto, não podem trabalhar nessas novas versões e em updates ao mesmo tempo, portanto vão focar na versão de Steam primeiro e ainda que seja uma versão diferente(1.1.1) da versão de PS4(1.1.0), as diferenças entre estas serão minimas, e pedem a compreensão dos donos de PS4.

Quando o lançamento se aproximar, eles farão um novo anuncio com as diferenças, também irão distribuir algumas keys para o beta na Steam, para testar como o game vai se comportar, portanto haverão pessoas com acesso antecipado, portanto, pedem desculpas.

Agora sobre o Cross-Play, o posicionamento deles é que realmente devido a parte financeira, eles não têm recursos, atualmente, para manter um servidor global que aguente o fluxo de jogadores, e que é impossível fazer isso com um jogo que não é um grande hit e que contenha conteúdos de DLC pago para cobrir os gastos.

 

Paulo Everton

Gamer, Gaymer e muito orgulhoso! Descobri os videojogos com 7 anos de idade, de lá para cá foi uma ladeira sem fim, horas gastas em frente a televisão e muita, mas muita mesmo, história para contar, vivi tantas vidas quanto consigo me lembrar, e quer saber? É muito bom não ser a si mesmo!
Botão Voltar ao topo
Fechar